søndag den 2. januar 2011

Numero Uno

Se! Det her er min første blog! Det her hvor jeg for første gang stikker armen ned i halsen på mig selv. Finder hjertet blandt mine indre organer. Rører det. Ager det. Spørger det hvad det synes om dét at blogge.... og det er så her mit hjerte svarer "dunk dunk, blunk". Oversat: "Sådan noget dagbogs-se-mig-jeg-har-behov-for-at-ytre-mine-tanker-for-nogle-og-lette-mit-hjerte". Ja mit hjerte kender typen! Det er sådan nogle trælse folk der blogger. Og så vil den vågne akademiker spørge: "Jamen Jan, dit klamme dyr, hvorfor blogger du så selv". Og det gør jeg såmænd fordi jeg lever efter det ædle ordsprog: "Moral er godt! Dobbelmoral - det er dobbelt så godt". Men nok om det.

Det vi skal snakke om i dag er lysten til rive af folk der opfatter sig selv som værende det vigtigste i verden. Folk der kigger på sig selv, kigger på personen i spejlet og konstaterer: "Så, nu er jeg pæn nok til at være en lort mod alle mennesker". Det er DEN slags mennesker jeg mener. Sådan nogle der bare er evigglade hvis de kan få lov til at bruge en hel Lørdag aften på at fortælle hvor højt de elsker deres kæreste, eller hvor de fik deres manicure henne i dag. Sådan nogle mennesker - der går mere op i at prale om deres eget liv, end at involvere sig i andres... sådanne mennesker - de skulle skydes. Jeg synes vi sku lave en sport ud af det - gøre det til en årlig begivenhed: "Jagtsæson for trælse mennesker". Og så ellers udlevere rifler i hobetal til mennesker der IKKE er trælse, og så kan de jo rense lidt ud. Og hvis du tænker: "jamen Jan jeg synes faktisk DU er pæn træls at høre på, tja... så er der ikke meget du ka gøre ved det, for det var mig der kom på ideen først - æv bæv!"

Det var vidst nok ulækkert lækkert for i dag. Og husk! Hvis du rent faktisk har givet dig tid til at LÆSE det her, er du jo et sygt menneske med for lidt liv! Find noget at gi dig til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere